نوشته شده توسط : ساحل

مجازی سازی چیست؟
مجازی سازی به چه معنی است؟ یک کانتینر دیجیتالی (container) معمولاً برای شغل با یک سیستم عامل طراحی شده است که دارای فضاهای مشخص شده برای استفاده از منابع یک رایانه است. کانتینتر های سنتی حائز یک یکتا پردازش مرکزی (CPU) ، یک حافظه مشخص برای اندوخته سازی و یک فضای تغییر ناپذیر برای حافظه رم است. ولی وقتی مجازی سازی به میدان می اید کل چیز فرق میکند، مجازی سازی با تمام این موارد به عنوان یک استخر رفتار می کند ، پس در چهره لزوم می نا آنها را اشاعه عدل و مجدد تخصیص داد.

مجازی سازی چه کاری انجام می دهد؟
هنگامی که مجازی سازی دستور می دهد لغایت چندین سیستم عامل به طور همزمان در یک دستگاه اجرا شوند ، ترکیب سیستم ها یک ماشین مجازی (VM) نامیده می شوند. تکه اولیه دشوار انگیزه ها که یک VM روی ان پیشه می کند میزبان نامیده می شود. VM هایی که با انسجام داخل میزبان پیشه می کنند ، مهمان نامیده می شوند.

VM ها می توانند همهنگام چندین سیستم عامل را اجرا کنند که در غیر این صورت برای اجرای چند سیستم عامل دربایستن به سخت افزار جداگانه بود به عبارتی ماشین های مجازی هم در هزینه ها کاسته اند و هم بهره وری را زیاد کرده اند . می نا متعلق به برای افزودن بسیاری از سیستم عامل های مختلف به یک مهار مرکزی واحد بهره‌گیری کرد. این مایه می شود مجازی سازی برای شبکه های بزرگ سودمند باشد ، که می توانند چندین سیستم را برای دسترسی به احتیاج هایشان آنها اضافه کنند. من می توانم از VM بهره‌گیری کنم لغایت از کامپیوتر شخصی خودم استفاده کنم ، اما می توانم از یک VM بهره‌گیری کنم الی یک سرور کامل را در ان جای دهم . مجازی سازی یک سخت اسباب ساده را به یک سیستم پیچیده تبدیل می کند الی من بتوانم بدون افزودن همش مشکل اسباب های جدید و خرج های زیاد ، آن را سفارش سازی وبرای مصرف خود تعدیل کنم.

هایپروایزر چیست؟
Hypervisors در سنه 1965 و بدست ibm ایجاد شد. آنها در نخست برای تست سیستم های اشتراکی بین ماشین های مجازی باره کاربرد قرار گرفتند . اکنون ، hypervisor ها معمولاً برای اختصاص منابع سخت افزاری به ماشینهای مجازی ، که به عنوان “میهمان” در دستگاه میزبان شناخته می شوند ، کاربرد می شود.

Hypervisor ها برای کارهای مختلفی کاربرد می شود ، از آنگونه محاسبات ابری ، مدیریت سرور و برنامه های ساده در حال اجرا با سیستم عامل شما را ندارید. برای اجرای فرایندها و سیستم های عامل در ماشین های مجازی ، کاملاً جدا از سیستم اصلی خود ، می توانید از یک hypervisor استفاده کنید.

اگر مطالب مارا تعقیب کرده اید ما در مورد ابر و گونه ها ان توضیحاتی کاملی ارائه دادیم رایانش ابری متکی و متصل به مجازی است و بدون ان عملیات رایانش ابری ناممکن است. 3 لایه دشوار اسباب ، نرم افزار و “لایه” مجازی سازی هستی دارد كه به ایجاد و میزبانی ماشینهای مجازی كمك می كند. ماشین های مجازی در هاست پیشه می کنند ، که به عنوان hypervisor سرشناس است.

خود hypervisor یک نرم افزاری است که در رأس لایه مشکل اسباب نصب شده است و لایه مجازی سازی را ایجاد می کند و مایه برپایی بستری برای VM ها می شود. در واقع هایپروایزر یک نرم افزار است نه دشوار اسباب . مهم این است که مفاهیم Hypervisor را با سیستم عامل قاطی نکنید. به راستی ، سیستم عامل نیز نوعی نرم انگیزه ها است اما پیشه جداگانه خود را در پردازش و مجازی سازی دارد.

Hypervisor منابع سخت افزاری را از دشوار اسباب بیرون می کشد و آنها را به سخت انگیزه ها مجازی تبدیل می کند. hypervisor مهمترین عامل مهم در برپایی مجازی سازی است ، این همان چیزی است که لایه مجازی سازی را ایجاد می کند. نظر به اینکه برای تعامل و استفاده از مشکل افزار باید نرم اسباب نصب شود ، برای کار با مجازی سازی باید hypervisor نصب شود. نوشتار ای ک میخوانید حاصل چندین ساعت پژوهش و رسیدگی است.

Hypervisor برای چه مواردی کاربرد می شود؟
کاربرد هایپروایزر: گرد از مهمترین مزایای به کارگیری ماشین های مجازی این است که اگر یکی از آنها ویران شود ، سایر ماشینهای مجازی یا دشوار انگیزه ها اصلی یا سیستم عامل را تحت تأثیر پیمان نمی دهد. علت این است که ، اگرچه آنها از یک سخت انگیزه ها فیزیکی یکسانی بهره‌گیری می کنند ، اما منطقاً از یکدیگر متمایز هستند.

دلیل سایر استفاده از هایپر وایزر و برای ماشینهای مجازی به منظور اهداف امنیتی است.Hypervisor یک لایه اضافه بین سیستم عامل شما و عملیاتی که داخل ماشین مجازی انجام میدهید ایجاد میکند . حتی اگر اقدام به دانلود و اجرای یک ویروس در ماشین مجازی کنید دشوار اسباب و سیتسم عامل شما نگاهداشته خواهد ماند البته گذرگاه هایی وجود دارد به نام Escape که میتواند مجازی سازی شمارا bypass کند اما چنین باگ ها و اسیب هایی سریعا از طرف کمپانی ارائه دهنده ان نرم انگیزه ها رفع شده و برای ان یک وصله امنیتی ارائه میشود(شما بیچارگی نیست نگران این جستار باشید).

انواع Hypervisor
Hypervisor بر دو گونه است Type 1 و Type 2 که ما به طور گسترده در مورد هرکدام روشنگری میدهیم.

Type 1 (هایپروایزر نوع 1)
دو طریق برای نصب مجازی سازی روی سیستم هستی دارد. نخستین تکنیک نصب نرم اسباب Type 1 Hypervisor بصورت سر راست بر روی لایه مشکل انگیزه ها است. حال سوالی پیش می آید ،که آیا سخت افزار خود به سیستم عامل نصب شده روی آن در پیش درآمد احتیاج ندارد؟ در واقع مفاهیم مختلفی هستی دارد ، پروانه دهید آنها را به روشی بهتری درک کنیم.

hypervisor گونه 1 بین مشکل اسباب و ماشین مجازی قرار دارد ، که حائز سیستم عامل خاص خویش است و این بدان معناست که مشکل افزار میزبان (یک سیستم) محدود به یک سیستم عامل نمی باشد زیرا این سیستم را توانا می سازد بیش از یک سیستم عامل در ماشینهای مجازی اجرا کند . هایپرایزرهای نوع 1 معمولاً سریعتر و کارآمد تر هستند زیرا دسترسی سر راست به مشکل اسباب اصلی دارند و نیازی به لایه سیستم عامل ندارند.

انواع هایپروایزر Hypervisor

در این نوع hypervisor ، کامپیوتر یا سروری که Hypervisor به طور سر راست روی آن نصب شده است ، یک دستگاه میزبان و وانگهی هر ماشین مجازی مهمان نامیده می شود. این گونه hypervisor سیستم عامل های میهمان یا ماشین های مجازی مهمان را بر روی سخت انگیزه ها مدیریت می کند.

با داشتن یک Hypervisor Type 1 ، یک سیستم می تواند یک سیستم عامل (فرضا ویندوز) را اجرا کند و علاوه بر این کمینه یک باره از سیستم عامل های سایر ، به عنوان نمونه ، لینوکس اوبونتو، کروم او اس یا هر نسخه سایر را اجرا کند . نظر به اینکه hypervisor Type 1 مستقیم بر روی مشکل افزار شناسایی می شود ، به عنوان Hypervisor Bare Metal نیز شناخته می شود. تصویر زیر لایه های مجازی سازی هنگام به کارگیری هایپر وایزر گونه 1 (Bare Metal) را نشان می دهد.

یکی از خاصیت های استفاده از Hypervisor Bare این است که هرگونه مسائل موجود در یک VM بر روی ماشین های مجازی سایر که بر روی هایپروایزر اجرا میشوند کارایی نمیگدارد و هر کدام از یکدیگر متمایز هستند . این امر مایه می شود مشتری برنامه های مختلفی را به طور هم زمان بر روی VM ها اجرا کند و کارهای متفاوتی را اتمام دهد بدون اینکه اثری بر روی سایر ماشین های مجازی و سیستم عامل های نصب شده در ان بگذارد.هیچ چیزی بین Hypervisor و سیستم عامل وجود ندارد ، به همین خاطر Hypervisor قدرت زیادی در کنترل و به کارگیری سخت انگیزه ها دارد حتی توانا به دسترسی به uefi و نقاط دلنازک به چهره مستقیم است





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: